Kiteljesedés az életben az Anamé Programmal

Kiteljesedés az életben az Anamé Programmal

Az ideális otthon megteremtése az Anamé Program segítségével

2020. november 18. - Mária_Aname Program

 

 



Milyen az a környezet, ahol magas energiaszinten boldogan tudsz élni? Hogyan tudod elérni ezt?

 relaxing-1979674_1920.jpg

 

Szeretettel üdvözöllek, kedves olvasó!

 

Bevezetés 

 Ebben a blogsorozatban bemutatom, hogyan változtatta meg az életemet az Anamé Program: hogy honnan indultam és milyen változások történtek fizikai szinten, az érzelmeimben, a gondolkodásomban és az életkörülményeimben. Szeretnék ezzel is segíteni másoknak, akik félelmekben és reménytelenségben élnek, és megmutatni, hogy van lehetőség változni és változtatni. Van megoldás és van kiút a szenvedésből. És ez a kiút egyáltalán nem bonyolult. Minden eszközünk megvan hozzá:- van egy fizikai testünk- lélegzünk anélkül, hogy figyelnénk rá

- és van figyelmünk, amelyet tudatosan rá tudunk irányítani a testre és a légzésre 

...és mindezt hogyan?

 A Balázs Valéria Anamé által létrehozott Anamé Program segítségével.

 Az első blogjegyzetben részletesen leírtam az élettörténetemet. Hogy honnan indultam, és 50 évesen hogyan találtam rá az Anamé Programra… de az is lehet, hogy a Program talált meg engem? Már az első jógaóra után megtapasztaltam a módszer erejét.

 Az Anamé jógagyakorlatok nagyon egyszerűek. Akik kezdőknek szóló jógalehetőséget keresnek, az Anamé jóga számukra is nagyon egyszerű, könnyen elvégezhető gyakorlatokból áll. Nem kell hozzá rugalmasnak lenni, illetve nem kell jártasnak lenni a jógalégzésben sem. A weboldalon található Anamé órarendben sokféle óratípust találsz. Ha kezdő vagy a jógában, akkor is bátran jelentkezz bármelyikre, mert biztosan el tudod végezni ezeket a biztonságos  gyakorlatokat.  

Lehet, hogy már hallottál a kundalini jógáról és a csakrák megnyitásáról, de fontos tudnod, hogy az Anamé Program a csakrák tisztításával és töltésével foglalkozik, így hozza létre az energetikai egyensúlyt a testben.

 Az Anamé csakravizek, az Anamé hanganyagok és az Anamé kristályok is ebben segítenek. Az Anamé Program kiegészítői között csakratisztító karkötők is találhatók.


A második blogposztban  a testsúlyom megváltozásáról írtam. Annak ellenére, hogy nem emiatt kezdtem el az Anamé Programot, az első leglátványosabb változás itt történt.

 A harmadik írásban bemutatom, hogy hogyan lehet a csakrák tisztításával és töltésével egyensúlyba hozni a különböző életterületeinket, és ezáltal megélni a kiteljesedett életet. Régen, amikor még erősen materialista gondolkodású voltam, nem ismertem és nem is hittem a csakrákban. Fizikában tanultam energiáról, de nem kapcsoltam össze, hogy a fizikai testünk is anyag, és arra is ugyanúgy vonatkoznak a fizikai törvényszerűségek.

 10 éve végzem az  Anamé jógagyakorlatokat, és megtapasztaltam az energia áramlását, erejét, átalakító hatását, és a csakráknak mint energiaközpontoknak a létezését.

 Ha elvégezzük a csakratisztítást, akkor a külső helyzetek és körülmények is megváltoznak.  A  csakrák nem elvont fogalmak. Minden csakrához pontosan behatárolt testszelvény és konkrét életterület tartozik. Ha ez a téma érdekel, akkor Balázs Valéria Anamé Csakra Program című könyvében részletesen olvashatsz erről.


A FOLYAMAT BELÜLRŐL INDUL KIFELÉ

 ...mit értek ezalatt? El tudod képzelni azt, hogy nem a külvilág  határozza meg a viselkedésedet, gondolkodásodat,  érzelmeidet, hanem fordítva? A te belső világod, állapotod átalakító hatással van a külső világra. Ez másfajta működés, mint amit eddig  ismertem, és talán te is ismersz, kedves olvasó.

 KÍVÜLRŐL ÉPÍTKEZTEM

 ...és ez mit jelent? A külső világomban kerestem a megoldást a boldog és kiteljesedett  élethez. Mindig fontos volt számomra az anyagi és az érzelmi biztonság, ezért úgy gondoltam, ha sok pénzem van és párkapcsolatom, akkor ezzel megoldom ezt a kérdést. Valóban sikerült is elérnem az anyagi jólétet tanulással, munkával, vállalkozásokkal. Támogató párkapcsolatban is éltem, de mégsem voltam elégedett és boldog. Bejártam egy életutat, amiben mindig kívül kerestem a megoldást: pénzben, kapcsolatokban, végzettségben, birtoklásban, tárgyakban, öltözködésben, utazásban.

 Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ezek a dolgok rosszak vagy helytelenek lennének. Az anyagban élünk, ahol mindez szükséges, és élvezzük is ki mindazt, amit ez az életforma lehetővé tesz. Mégis, hiába rendelkeztem sok mindennel, nem voltam boldog és elégedett  az  életemmel. 50 éves lettem, amikor elindultam az Anamé Program segítségével egy belső utazásra. És hogy mit jelent ez?

 Az  Anamé jóga gyakorlatai nemcsak abban segítettek, hogy találkozzak és megismerjem  a bennem megbújó félelmeket, érzéseket, hitrendszert, világképet és gondolati mintákat, hanem egy nagyon hatékony módszert találtam, hogy mindezek átíródjanak, megváltozzanak, leoldódjanak, és ne irányítsák tudattalanul az életemet. Hogy kitisztuljanak   a régi minták, és mindaz, ami akadályozza a fejlődésemet és azt, hogy boldog legyek az életben.

 És most térjünk vissza az ideális otthon témájához. Folytatom a saját történetemet.

 Az otthonosság érzése az, hogy biztonságban érzed magad. Megnyugtató körülmények között tudsz pihenni és feltöltődni.

 Mennyire érzed  jól magadat abban a lakásban, ahol élsz? Mennyire tartod otthonodnak?

 Lehet, hogy csak egy hely, ahol meghúzod magad, és örülsz, hogy éjszakára van tető a fejed fölött?

 Vagy igazán otthonodnak érzed, ahová jó hazamenni, sőt alig várod már? Akkor te ezzel rendben vagy, de azért érdemes végigolvasni a bejegyzésem, mert lehet, hogy kapsz új  információt, új nézőpontot az otthonod még magasabb szintű emelésére, vagy tudatossá  válik egy-két dolog, amit eddig ösztönösen működtettél.

 Bármelyik csoportba is tartozol, végiggondoltad-e már, hogy mi az oka?

 Ha nem szereted, miért nem szereted az otthonod?

 - Nem tiéd a lakás, csak bérlemény, akkor minek törődnél vele vagy költenél rá.

- Nem tetszik a lakás elrendezése vagy a bútorok.

- Esetleg túlzsúfolt. Sok használaton kívüli tárgyad és ruhád van, amelyek elfoglalják a helyet.

- Lehet, hogy egy alapos nagytakarításra lenne szükség.

- Vagy nem tudtok jól kapcsolódni egymáshoz azokkal, akikkel együtt élsz. Lehet, hogy sok a vita, a veszekedés, a meg nem értés.

 clutter-360058_1920.jpg

Gondoltál-e már arra, hogy minden rezgés, energia? Vannak magasabb és alacsonyabb  energiaszintek, és az energiaszintet lehet emelni.

Ha valami miatt nem érzed jól magadat az otthonodban, akkor ott valószínűleg emelni kell az energiaszintet. És hogy hogyan lehet elérni? Úgy, hogy megnézed, mi az, amivel elégedetlen vagy, és megváltoztatod olyanra, amilyenre szeretnéd. Igen, erre válaszolhatod, hogy “Tudom, tudom, de olyan nehéz megtenni, nincs kedvem/nincs pénzem/nincs időm…” Mintha valami belül visszatartana a cselekvéstől. Igen, ismerem ezt az érzést és el tudom fogadni.

 Amióta ismerem az Anamé Programot, azóta tudom, hogy ezen a hozzáálláson lehet változtatni, és nem kívülről jövő dorgálással, fenyítéssel vagy kényszerrel. Ha így csikarjunk ki  magunknál vagy másoknál a változást, az nem hosszú távú és nem tartós, nem eredményes.

Az igazi változást belül lehet elérni. Az Anamé jógagyakorlatok abban segítenek, hogy  befelé figyeljünk, és megismerjük azokat a félelmeket és hitrendszereket, amelyekre lehet,  hogy tudatosan nem látunk rá, mégis mozgatják és irányítják az életünket.

 Az én életemből mindig hiányzott az otthonosság érzése. Mindig úgy éreztem, hogy csak ideiglenesen vagyok itt ebben a világban (ami persze igaz is). Úgy gondoltam, nem érdemes  sokat változtatni, energiát befektetni. Arra a rövid időre kibírom. Biztosan érzed, ez a hozzáállás a túlélésből fakad, és nem az örömből. Összehúzódás, és nem ellazultság van benne.

 Gyermekkoromban nagy családi házban laktunk. Négy szobánk volt. Minden szépen berendezve. Tökéletes rend és tisztaság volt, mert anyukám minden nap kitakarította az egész házat. Ugyanakkor nekem mindig volt egy steril érzésem a lakással kapcsolatban, mert  napközben nem használtuk, csak este, amikor lefeküdtünk aludni. Napközben ugyanis az asztalosműhelyben éltünk, mert ott dolgozott apukám, ott volt az élet, a főzés is.

 A takarékosság is szempont volt, különösen télen, hogy ne kelljen fűteni a nagy és magas szobákat. Mivel apukám asztalos volt és otthon dolgozott iparosként, ezért a családi ház, az otthonunk inkább munkahely volt, annak minden nyüzsgésével. A 60-as években még nem volt központi fűtés. Szénnel és később olajjal fűtöttünk. Emlékszem télen reggelente sokszor  fáztam, amíg nem gyújtottuk meg a tüzet. Nem volt az a kényelem, mint ami manapság a központi fűtésű lakásokban van.

 A  másik dolog, amire nagyon emlékszem, hogy nem változtattunk a berendezési tárgyakon,   minden állandó volt, mozdulatlan. Igyekeztünk mindent változatlanul megtartani. Ha ma hazamegyek a családi házba, sok bútor és tárgy ugyanúgy áll, mint 50-60 évvel ezelőtt. Mozdulatlanság van, mintha megállt volna az idő. Ebből hiányzik a változás, a mozgás, vagyis az áramlás. Gyerekként elfogadtam, hogy ez van, a szüleim elképzelése szerint kell élnem, de nem éreztem az otthonnak azt az igazi melegségét, aminek a biztonságában el tudok lazulni.

 A  lakás és a ház berendezése mellett az ott élő emberek viszonyát, kapcsolódását is érdemes megnézni. Nálunk fontos szempont volt, hogy ne legyen hangos szó, vita vagy veszekedés. Szerintem ez egy nagyon szép hozzáállás, és bizonyos értelemben jó is volt, ugyanakkor azonban az érzelmek kifejezését és áramlását is megállította. Az érzelmek ott voltak, csak elfojtva belül dolgoztak, és bizony néha kicsaptak.

 A  másik  dolog, hogy  az otthon és a munkahely nem volt elkülönítve. Így viszont inkább a munka határozta meg az életünket, és nem annyira a pihenés, az ellazulás volt jellemző. Nem   akarom minősíteni vagy bántani a szüleimet, ahogy éltünk, minden tökéletes volt. Ez inkább egy visszatekintés és tudatosítás, mert ugyanazt a helyzetet ismételtem meg a házasságomban is.

 Régi minták ismétlődnek, ha a csakrák tisztítása nem történik meg. Amint már írtam a poszt elején, érdemes elindulni és megismerni és kitisztítani belső a világunkat a régi mintáktól, mert ha ezt nem tesszük meg, akkor ezek veszik át az irányítást az életünk felett.

 Az esküvőnk után mi is eldöntöttük, hogy megteremtjük a saját igazi otthonunkat, ahol a gyermekeinkkel nagyon boldogan, szeretetben és nyugalomban fogunk élni. Lesz egy szép kertesházunk sok növénnyel és virággal.

 A  nagy családi ház elkészült, de a férjem vállalkozása is a nagy udvar hátsó részében lett kialakítva, mert akkor még nem talált magának saját telephelyet. Megismétlődött a gyermekkorom otthona. Igaz, az új házunk kényelmes volt, modern, szépen elkészítve, sőt, feng shui szakértő segítségét is kértem a ház kialakításához és berendezéséhez. De azzal,  hogy ismét összemosódott  az otthon és a munka, állandó jövés-menés volt. A  vállalkozásban mindig sok ember dolgozott. Állandóan zúgtak a gépek. Olyan volt, mint a  gyerekkoromban. A munka vette át a pihenés, az ellazulás, a töltődés és az egymásra  figyelés helyét. A vállalkozás határozta meg az otthon hangulatát. Érdekes most így meglátni az ismétlődést. Ebben a házban sem éreztem az otthon biztonságos melegét.

 Hogy miért írok ilyen részletesen az otthon nyugalmáról és a munka aktív jellegéről? Mert ahogy már írtam, minden csakrához életterület tartozik. Az otthon, a család és a munka is  a gyökércsakrához tartozó életterület. Testi szinten a farokcsigolya és a lábak tartoznak ide. Ez a terület felelős az aktivitás és a passzivitás egyensúlyáért is. Ha nem tudsz pihenni, ellazulni, vagy alvási nehézségeid vannak, akkor energetikailag a gyökércsakra kibillent. Anamé véleménye szerint ilyenkor ezen a területen alulműködés van. Részletesebben olvashatsz  erről a Csakra Program című könyvében.

 Mit lehet ilyenkor tenni? Mielőtt  rátérnék arra, hogy milyen megoldást találtam, írok még egy helyzetet, ami szintén meghatározza, mennyire vagyunk boldogok a saját otthonunkban: sokat számít, hogy azok az emberek vagy családtagok, akik együtt élnek, hogyan tudnak kapcsolódni egymáshoz. Mennyire tudnak szeretetben, támogatásban élni, vagy folyton vita, veszekedés van.

 do-not-share-a-toy-5189298_1920.jpgA második párom fiához nem tudtam kapcsolódni, nekem nehéz volt vele együtt élni. Most nem is az a fontos, hogy mi volt ennek az oka, hanem, hogy hová vezetett. Hiába volt a  lakásunk gyönyörűen felújított, kényelmes, tágas, és volt mindenki számára elegendő élettér. A rossz kapcsolódás megmérgezte az együttélést.

 Nem volt hangoskodás vagy veszekedés, de más értékek mentén működtünk, és ezt nem tudtuk megbeszélni. Mindenki magában hordozta a sértettséget, és ennek az érzése ott volt folyamatosan a lakásban. Kerültük egymást, és ez odáig  fajult, hogy már nem szívesen mentem haza, és nem éreztem magam jól abban a gyönyörű és kényelmes lakásban. Az  együttélés elviselhetetlenné vált, el is költöztem abból a lakásból.

 A saját ház és lakás után a testvérem már régóta nem használt lakásába költöztem. Hosszú  ideig nem változtattam semmin, mert úgy gondoltam, hogy ez csak egy átmeneti helyzet, és erre a rövid időre nem érdemes. Nem az enyém a lakás, úgysem akarok véglegesen itt maradni, és olyan lelkiállapotban voltam, hogy nem is éreztem az erőt és a kedvet semmilyen felújításhoz. Örültem, hogy volt hol  aludnom, és arra vártam, hogy történjen  valami, addig valahogy kibírom.... Ez azért elég  passzív hozzáállás, a túlélésről szólt. Nem  éreztem magamat otthon.

 Két évig tartott ez a helyzet és ez az  állapot, amikor valóban történt valami… Megjelent az  életemben az Anamé Program.


A Föld mint otthon

 Még egy érzés, ami az egész életemben velem volt, az, hogy itt a Földön sem éreztem  otthon magamat. Talán neked is voltak már olyan gondolataid, hogy mit keresel ebben a  világban. Biztosan tévedésből vagy itt, vagy talán elvágyódás is felébredt már benned. Hogy mennyire tudunk megérkezni az anyag világába, és biztonságosnak és otthonosnak érezni,  ezért is a gyökércsakra állapota a felelős.

 earth-11008_1920.jpg

Már korábban hallottam arról, hogy van egy különleges jógatanfolyam, amit Balázs  Valéria  tart. Akkor még nem érdekelt ez az információ, mert nem vonzott a jóga. Sportnak tartottam, és úgy gondoltam, nem nekem találták ki, mert nem vagyok elég hajlékony. Ha sportolni szeretnék, akkor elmegyek egy fitnessterembe.

 2011. januárjában aztán, amikor egy ismerősöm úgy ajánlottam nekem az Anamé Kundalini  Programot mint megoldást az akkori kilátástalan élethelyzetemre, nem volt kérdés, hogy elmegyek egy Anamé jógaórára. Teljesen nyitott voltam, már nem érdekelt, hogy nem vagyok elég hajlékony. A kundalini jógáról és a csakrák tisztításáról már hallottam, de mélyebb tudásom vagy tapasztalatom nem volt.

 MEGTALÁLTAM A MEGOLDÁST

 Az Anamé Programban ismertem meg a csakrák működését, valamint itt tudtam meg, hogy nálam a gyökércsakra területe alulműködött. Ezért éreztem magam egész életemben  otthontalannak, nem ide tartozónak, szó szerint úgy, mint akinek hiányoznak a gyökerei. Lehet, hogy neked is volt már ilyen gondolatod, hogy ebben a világban mindenki  bent van egy nagy játszótéren, csak te állsz kívül a kerítésen, és nézed őket értetlenül, ugyanakkor vágyakozva is… De jó lenne közéjük tartozni és együtt játszani.. Bennem egész életemben ott motoszkált ez a gondolat és kirekesztettség érzése.

 2011.-ben, amikor elkezdtem az Anamé jógagyakorlatokat végezni, nagyon sokat  dolgoztunk a gyökércsakrán, vagyis a lábak és a farokcsigolya területével.

 És milyen átalakulások történtek az Anamé Program hatására?      

Először a testemen mutatkozott változás. A csípő és a comb területén elindult a fogyás. A gyakorlás az egész testemre nagyon jó hatással  volt. Több lett az energiám, és megjött a kedvem, hogy  átalakítsam a lakást  olyanná, amiben jól érzem magamat. Már nem érdekelt, hogy nem saját tulajdonom, és az sem, hogy mennyi ideig fogok itt élni. Egyszerűen olyan otthont akartam, ahová szívesen megyek haza, kényelmes, tiszta, ahol el tudok lazulni és feltöltődni.  

 Megszületett bennem az otthon iránti vágy és a cselekvés is, hogy tegyek érte. Már nem volt fontos, hogy meddig fogok itt élni, ha csak egy napot, akkor is meg akarom élni és élvezni az otthon melegét és biztonságát.

 Ráláttam, hogy az életemet eddig tudattalanul meghatározta egy program, ami azt a hozzáállást eredményezte, hogy úgyis rövid ideig és átmenetileg vagyok ebben a világban, és ezt valahogy ki kell bírni. Túlélési üzemmódba kapcsolt.

 Ahogy megváltozott az otthonhoz való hozzáállásom, úgy kezd változni az élethez való viszonyulásom is.

Azt érzem, hogy mindegy, meddig élek itt a Földön. Az anyagban tegyek meg mindent azért, hogy jobb és szebb hely legyen ez a világ. Tegyek érte, akarjak változást, legyek aktív. Az eddigi túlélési üzemmód átalakul, és ébredezik bennem a tenni akarás.

Nekem sokat segítettek a csakraspecifikus órák, amelyeken személyesen a budapesti jógastúdiókban vettem részt. Ezek most online jóga órák formájában érhetőek el, de ugyanolyan hatásosak. Az Anamé órarendben mindig az aktuálisan elérhető Anamé gyakorlási lehetőségeket találod meg, érdemes ott körbenézni, ha szeretnéd kipróbálni és változtatni az életeden, ahogyan én is tettem.


ANAMÉ TEST TUDATOSSÁGGYAKORLATA,

 Nyerd vissza a nem használt tárgyakban lekötött energiáidat, alkalmazva az Anamé test tudatossággyakorlatát. Ezt így tudod megvalósítani a legegyszerűbben:  

 Nézz  körül a lakásodban, hogy vannak-e olyan dolgok, tárgyak, amelyeket már nem használsz. Érdemes végignézni minden helyiséget, majd a szekrények tartalmát is vizsgáld át! Melyek azok a ruhák és használati tárgyak, amelyekre már nincs szükséged. 

Fogd meg mindegyiket, figyeld meg, milyen érzést hoz fel benned, és ha úgy látod, hogy nincsen rá szükséged, akkor ajándékozd el, add el, vagy ha olyan az állapota, dobd ki.

Minden olyan tárgy, amit nem használunk, energiát von el az életünkből.

 Ha ezt a selejtezést megteszed, észre fogod venni, hogy jobb érzés lesz a lakásodban lenni, itt élni, vagy úgy is fogalmazhatok, hogy nő az otthonod energiaszintje.

 Anamétól is meghallgathatod ezt a gyakorlatot a következő videóban: https://www.youtube.com/c/AnameProgram/search?query=test%20tudatoss%C3%A1g%20gyakorlat 

 Érdemes kipróbálni és megfigyelni a változást!

 Az Anamé jóga gyakorlatai és a tértisztítást segítő meditációs CD mellett, rendszeresen átnézem a használati tárgyaimat, és ki merem jelenti, hogy nincs felhalmozott  felesleges holmim. Nagyon jó így élni!

 A tovabbiakban folytatom, hogy az Anamé Program hogyan segített az életem különböző területeit magasabb energiaszintre emelni, és ezáltal segíteni a kiteljesedett élet megteremtését. 

 A következő blogposzt az étkezésről és az ételekről fog szólni. Arról, hogy mit jelent és hogyan lehet eljutni oda, hogy tiszta és magas energiaszintű  ételeket fogyasszunk.

Ha érdekel a téma, akkor várlak szeretettel!

A bejegyzés trackback címe:

https://maria-anameprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr1416290462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása