Kiteljesedés az életben az Anamé Programmal

Kiteljesedés az életben az Anamé Programmal

Ragaszkodás – elengedés – egyensúly 

2022. január 06. - Mária_Aname Program

 

 

Az Anamé Életmód 21 napos Otthon kihívása sok mindent felhozott bennem.

Annyira, hogy most egy újabb poszt születik belőle.

A gyakorlatias és egyszerű lépések segítenek tudatosítani és átalakítani az érzelmeimet, a gondolkodásomat, a hozzáállásomat, a szokásaimat, és természetesen közben az otthonom is átalakul, és olyan térré változik, amelyben jó élni és megpihenni.


img_5792.jpg

A régi ruháim elengedése 

A tárgyak közül nekem ugyanis a ruháimtól a legnehezebb megválnom. Majd a ragaszkodásból hajlamos vagyok átlendülni a másik oldalra, és mindent elengedek. Most viszont úgy látom, hogy a legfontosabb megtalálni az egyensúlyt.

Arról mesélek ma, hogy hogyan haladok ebben a folyamatban, és miként segítenek ebben a ruháim és az Anamé Program.

A posztom végén pedig ismét adok négy gyakorlatias ötletet, amelyek nálam is beváltak és használom őket, hogy el tudd engedni a régi vagy nem használt tárgyakhoz fűződő ragaszkodásodat.

Nem tudom, mi az oka, de nekem az egész életemet meghatározták a ruhák.

Szerettem öltözködni és mindig fontos volt, hogy szép és divatos ruhákat viseljek.

Ehhez az élet is hozzásegített. 

Először azzal, hogy  családon belül mindig volt olyan, aki nagyon jól varrt, és így nem kellett soha konfekcióruhákat hordanom.

Majd amikor Budapestre kerültem, megismerkedtem egy csodálatos nővel, aki divattervezőként egy olyan stílust képviselt, ami nagyon bejött nekem, és ráadásul vele szorosabb kapcsolatba is kerültem. Gyönyörű új ruhákat tervezett nekem, és megtanított arra, hogy hogyan válogassam össze a ruháimat színek és fazon szerint, hogy az számomra a legelőnyösebb legyen. 

Nagyon élveztem ezt az időszakot, mert segített megtalálni, tudatosítani a saját stílusomat, és persze rengeteg szép ruha sorakozott a ruhásszekrényemben.

Már ekkor kezdett gyanússá válni, hogy valami nincs egyensúlyban a ruhákhoz fűződő kapcsolatomban, mert csak szaporodtak a szekrényemben anélkül, hogy gyakran viseltem volna őket. 

Sok közülük csak egyszer vagy talán kétszer volt rajtam, mert nem akartam őket elhasználni, hogy minél tovább szépek maradjanak – nálunk a családban a tárgyak zömével, a ruhákkal is, így voltunk. Mindenünk megvolt, de a mindennapokban nem használtuk a tárgyakat, csak kivételes alkalmakkor. Igaz, akkor annak mindig volt egy ünnepi hangulata. 

De ha van valamim, és nem használom, az olyan, mintha nem is lenne, nem igaz?

Ez a ruhák esetében különösen így van, mert változik a divat, változnak az anyagok, és én magam is változom kívül és belül is. Részletesen írtam már arról egy korábbi posztban, hogy az Anamé Program hatására 10 kg fogytam - és ez ugye igen nagy változás, már csak a ruhatár oldaláról nézve is.

De az Anamé jóga gyakorlatok hatására – amelyek a csakrák megnyitása helyett a csakrák tisztítását és energetizálását végzik – belül is átalakultam, és ma már máshogy gondolkodom az öltözködéssel kapcsolatban, és más lett a viszonyom a ruhákhoz is.

Észrevettem azt a kettősséget, hogy öröm számomra a szépség és a harmónia az öltözködésben, de ugyanakkor birtoklás, felhalmozás és ragaszkodás van bennem a ruhákkal kapcsolatban.

Én most a ruháimról írok, mert ez a téma áll hozzám a legközelebb, ha erre a kettősségre gondolok. De persze bármilyen más dologgal kapcsolatban is beszélhetünk felhalmozásról legyen ez akár pénz vagy más tárgyi dolog, vagy akár emberi kapcsolatok. Én most úgy látom, hogy minden felhalmozásnak ugyanaz az alapja: a félelem.

Félelem attól, hogy nincs elég a jelenben, és félelem attól, hogy nem lesz elegendő a jövőben. Ennek a félelmét vettem észre magamon – nemcsak a ruhákkal, hanem a pénzzel kapcsolatban is. De erről majd egy másik posztban...

Az Anamé Program abban is segített nekem, hogy a hiányérzet, az, hogy nincs elég, átfordult bennem, és képes vagyok megélni a bőséget az életem minden területén.

A jövőtől való félelem helyett bizalom alakult ki bennem, és tudom, hogy a jövő is mindig meg fogja adni a számomra szükséges és vágyott dolgokat.

Mindez nem a pozitív gondolkodás segítségével történt meg, hanem a Karma Killer jóga gyakorlatai révén, amelyeket korábban Anamé jóga gyakorlatoknak neveztünk.

Ezek energiagyakorlatok, de itt nem a kundalini erő felébresztése a cél, mint a kundalini jógában, hanem az, hogy csakratisztítással elérjük a régi, hátráltató energiaminták kitisztulását mind a hét csakrából. Így sikerült nekem is letennem a hiánnyal kapcsolatos félelmeimet, és helyette megérezni a bőséget és a bizalmat a jövővel kapcsolatban minden pillanatban.

 

Anamé Életmód Program – 21 napos Otthon kihívás

Az Otthon kihívást követve, Anamé útmutatásai szerint elvégeztem a gardróbom rendezését, a ruhák selejtezését.

Megfigyeltem, milyen érzelmeket váltanak ki belőlem az egyes ruhadarabok, mennyire szívesen hordom őket, vagy csak a helyet foglalják-e a szekrényben, mert nem tudok megválni tőlük.

A következőkre jöttem rá menet közben:

  • Azokkal a ruhákkal, amelyeket napi szinten viselek, mert szeretem őket és jól érzem magam bennük, egyszerű dolgom volt: ezek gyorsan visszakerültek a szekrénybe.
  • Viszont volt olyan ruha, amit azért engedtem el nehezen, mert a múlthoz kötődött. Az életemnek olyan időszakában használtam, amikor elégedettnek, sikeresnek, menőnek éreztem magamat. Ezektől nem volt könnyű megválni, hiába nem hordtam már őket egy ideje.
  • Ugyanakkor az ellenkezőjét is tapasztaltam ennek, mert volt olyan ruha, amit olyan időszakban hordtam, amit nem kívánok vissza magamnak, vagy azt éreztem, hogy lezárult. Ezeket persze könnyen elengedtem és ki tudtam tenni az életemből.

 

Érdekes volt a ruhákon keresztül megtapasztalni a múlt fogvatartó hatását.

img_5246.JPG
A ruhák szortírozása közben pedig felmerült bennem még egy kérdés:

Miért volt ennyire fontos számomra az öltözködés? Miért kötődtem ennyire a ruhákhoz?

Erre a következő válaszok jöttek:

Egyrészt azért, mert szeretem a szépet, ezért a szépséget  és a harmóniát kerestem az öltözködésben és a ruhákban.

Másrészt viszont félelem alapú motivációkat is találtam a kötődésemben:

  • szükségem volt figyelemre a külvilágból,
  • dicséretet és elismerést szerettem volna begyűjteni,
  • tökéletesnek, hibátlannak szerettem volna látszani,
  • és a bőség érzésének hiánya miatt rengeteg ruhát halmoztam fel a szekrényben anélkül, hogy használtam volna őket.

 

Erre azért volt szükség, mert magamon belül nem találtam meg ezeket.

Nem adtam magamnak elég figyelmet, nem figyeltem a belső hangomra. Nagyon kritikus voltam magamhoz, nem fogadtam el magam olyannak, amilyen vagyok, és azt gondoltam, hogy kívülről fogom mindezt a megerősítést megkapni.

Az Anamé Program és a Karma Killer jóga gyakorlatai abban segítettek, hogy a belső világomhoz tudjak kapcsolódni és belül találjam meg a megoldást és a válaszokat, és mindazt, amit eddig a külvilágtól szerettem volna megkapni: a szeretetet, az elismerést, a figyelmet. Mivel a gyakorlás során mind a hét csakrával foglalkozunk, és így az összes életterületet érinti a változás, sikerült eljutnom oda, hogy ma már képes vagyok megadni magamnak az elismerést, a szeretetet, az elfogadást, a figyelmet, és ezzel megszűntek az elvárásaim a külvilággal szemben.

Ha hezitálsz, hogy belevágj-e a gyakorlásba, akkor elmondom, hogy az egyszerű gyakorlatokat és a jógalégzést kezdők is könnyen elvégezhetik. Én 10 éve napi szinten gyakorlok és végzem a csakraspecifikus és tematikus jógaórákat, amelyek jelenleg nagyrészt az online térben érhetők el ezen az oldalon, az egyéni órákat pedig az Anamé órarenden keresztül találod meg. Az Anamé jóga Budapesten két jógastúdióval is rendelkezik, és a jó hír, hogy egy év után – a hatósági előírásokat betartva – ismét lehetőség van személyes egyéni órákat venni. Ezek az órák nem jógatanfolyamok, mert mindig az aktuális energiaállapotot figyelembe véve folyamatokkal dolgozunk. 

Ha a Karma Killer jóga gyakorlatokon kívül más eszközökkel is szeretnél a tested energiarendszerén dolgozni, akkor használhatod az Anamé által energetizált csakratisztító és -töltő karkötőket, csakravizeket, és hallgathatod Anamé meditációs hanganyagait. Ha pedig szívesen olvasnál a csakrákról és a test energiarendszeréről, akkor Balázs Valéria Anamé: Csakra Program című könyvét ajánlom. Ha szeretnéd jobban megismerni Anamé véleményét, életútját és tapasztalatait is, akkor itt tudsz erről többet olvasni.

 

És hogy hogyan látom a ruhák szerepét most az életemben?

A szépség és a harmónia iránti igényem megmaradt.

Beláttam, hogy míg másoknak a dohányzás, a kávé vagy az alkohol fogyasztása okoz függőséget, addig nekem a ruhák vásárlása volt az. Sok mindent megvettem, ami megtetszett, szerettem a ruhákat  felhalmozni, őrizgetni, hátha jó lesz még valamire. Nem tudtam elengedni a használaton kívüli darabokat. 

 

Az Anamé Program nekem segített kikerülni a ragaszkodás és a függőség fogságából. Ma már nem halmozom fel a ruhákat. Csak annyit tartottam meg, amennyit használok is:

  • Megszűnt az erős vágy bennem arra, hogy meg kell vennem azt a ruhát, amelyik megtetszik. Csak azt veszem meg, amiről tudom, hogy valóban szükségem van rá, hordani is fogom és természetesen tetszik is.
  • El tudom engedni a régi darabokat, amelyeket már nem kedvelek, vagy méret miatt már nem jók. Örömmel ajándékozom ezeket oda másoknak. 
  • Nagyon fontos lett a ruhák vásárlásánál és viselésénél, hogy jól érezzem magam bennük.
  • Az öltözködésnél pedig három fő szempontot veszek figyelembe, ezek egyformán fontosak: a ruha legyen kényelmes és funkcionális egyben, és harmóniában legyen velem a szín- és formavilága. Így egyszerre figyelek a külső harmóniára és a belső jó érzésekre.

 

Az Anamé életmód 21 napos Otthon kihívása abban segített, hogy még jobban megérezzem, mennyire fontos fenntartani az áramlást, ha minden pillanatban magasabb energiaszinten akarok élni. Rájöttem, hogy:

  • a nem használt régi ruhák vagy tárgyak kikerülése a lakásból segíti elengedni a múltat.
  • a felesleges tárgyak kikerülésével nemcsak nagyobb és rendezettebb tér vesz körül a lakásban, de visszakapom azt az energiát is, ami a felhalmozott tárgyaimban lenne.
  • az időtakarékosság szempontjából is fontos, hogy kevesebb tárgy vegyen körül, mert így mindennek megvan a helye, nincs felesleg, jól átlátható, és ha valamire szükségem van, nem kell keresgélnem.
  • az öltözködés is gyorsabb és egyszerűbb így, mert nem kell sokat gondolkodnom, hogy mit vegyek fel. 


img_5790.JPG

Ahogy megígértem a poszt elején, adok 4 tippet, amiknek a segítségével te is vissza tudod nyerni az energiát a körülötted lévő nem használt tárgyakból.

 

  1. Nézz körül az otthonodban, hogy van-e valami, amiből szeretsz felhalmozni!

Ez lehet ruha, de lehet bármi más is, pl. élelmiszer, edények, cipő, táska, ékszer dísztárgyak…

  1. Kérdezd meg magadtól, hogy miért fontos számodra, hogy több legyen ezekből a tárgyakból, mint amennyit használsz. Tudatosítsd, az előnyét és a hátrányát is – legyél magadhoz nagyon őszinte. 
  2. Nézd meg az Anamé Program Életmód 21 napos Otthon kihívás leírását,  ahol lépésről-lépésre, Anamé tanácsait követve magasabb energiaszintre tudod emelni a lakásodat azzal, hogy a felesleges tárgyaidtól elköszönsz.
  3. Kezdd el és végezd napi szinten a Karma Killer Jóga alapgyakorlatait. Ezek a gyakorlatok segítenek neked abban, hogy legyen kitartásod és erőd akkor is, amikor esetleg ellenállásba ütközöl, és úgy érzed, feladnád. 

 

Az alapgyakorlatok segítségével megteheted az első lépéseket.

Ezekre épülnek rá a Karma Killer jóga gyakorlatai, amelyek segítségével akár személyre szabottan is dolgozhatsz az életednek azon területein, amelyeket szeretnél boldogabbá varázsolni.

Remélem, találkozunk a következő alkalommal is, amikor arról fogok írni, hogy az Anamé Program hatására hogyan csökken bennem a megfelelési kényszer a külvilág felé, és ezáltal hogyan nyerem vissza a belső szabadságomat és az életörömöt.

 

Várlak szeretettel,

Mária

A bejegyzés trackback címe:

https://maria-anameprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr5016783586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása